Wednesday, May 19, 2010

När Michael kom till världen

Som sagt, det stack till i sidan men jag tänkte inte så mycket på det.
Vid 01,20 natten mellan onsdag och torsdag vaknade jag av att jag behövde gå på toa, som vanligt.
Gick och la efter att jagh varit på toa och kände att det blev lite blött, hade jag inte torkat mig riktigt? Gick tillbaka till toaletten och jag kan ju säga, det slutade inte att droppa. Det var inte värsta skyfallet eller så, så som man ser i filmer och så som man tror att vattnet ska gå.
Åkte till sjukhuset, Sean fick åka hem vid 04.00 för dom sa att det var bättre att han åkte hem och vilade för inget skulle hända på ett bra tag. Och det stämde väldigt bra.
Efter att inget hade direkt hänt vid 06.00 på fredags morgonen bestämde läkarna sig för att det dags att satt igång i mig. Jag fick ryggmärgs bedövningen och sen satte dom mig på drop som skulle sätta igång värkarna och vid 4 på eftermiddagen började jag pusha. Efter 3 timmars pushande utan resultat blev det akut kejsarsnitt och 20.03 fredagen 7 september 2007 kom Michael ut och det första han gjorde var att kissa på mig. Han var 56cm lång och vägde 4550g med ett hår utan dess like!



No comments:

Post a Comment