Friday, May 7, 2010

Michael

Tänkte att jag skulle skriva lite om min äldsta son Michael.

Gjorde graviditets test på nyårsafton 2006 och det blev positivt väldigt snabbt. Både Sean och jag var överlyckliga!

Jag ringde mamma på en gång och när hon svarade sa jag "Hej mormor" och hon trodde att jag trodde att jag pratade med min mormor. Tog min mamma några minuter att fatta att det var hon som skulle bli mormor.

Hade en väldigt bra graviditet, om man jämför med andra. Var lite illamående på morgonen men det var nog allt och en hel del halsbränna. Det betyder tydligen att bebisen kommer att ha mycket hår.

Vi blev lite skrämda 25 maj 2007, dagen som Fran (Seans bror) skulle gifta sig, jag var då 25 veckors gravid.

Sean var best man och alla killarna som var grooms men, Fran och Sean skulle göra sig iordning i vårat hus. Caitlin och jag hade tid hos hårfrisörskan för att göra oss fina i håret.

Jag går in i duschen, duschar färdigt, kommer ut och torka mig. Går sen från badrummet till vårat sovrum och känner hur det rinner vätska ner på in sidan av mina ben. Sean blir lite skrämd och ringer sin mamma som säger till mig att ringa min doktor.

Jag ringer min doktor och konversationen går ungefär så här:

"Hej doktor, jag tror att jag läcker lite, men det är väl vanligt?"

"Nej, det är det inte. Skulle du kunna komma in till mig så jag får titta på dig?"

"Nu?"

"Ja, så snabbt som möjligt"

"Nej, jag kan tyvärr inte komma in nu, jag ska nämligen på bröllop."

"Vilken tid är bröllopet?"

"Klockan 1"

"Ja men då hinner du komma hit snabbt så jag får titta på dig och du kommer att hinna till bröllopet"

"Ok, jag kommer"

Sean körde mig doktorn och jag kan ju säga att det gick ju ganska snabbt.

Doktorn undersökte mig och sa att han inte kunde se nån läcka men han ville ändå att vi skulle åka till sjukhuset för att vara på den säkra sidan utifall att det hade gått hål på säcken och att det var fostervatten som läckte ur.

Sean och jag åkte till Mullingars sjukhus i en himlans fart.

Efter många undersökningar visade det sig att Michael hade tryckt till på urinblåsan och att det var kiss som hade läckt ut.

Vi lämnade sjukhuset vid 11 så vi hade en anning bråttom att komma hem och göra oss iordning, med tanke på att Sean var best man.

Vi hann! Kom till kyrkan 12,57!

Mot slutet av graviditeten fick jag väldigt mycket vätska i kroppen så jag blev halvt sjukskriven och dom sista 4 veckorna var jag helt sjukskriven. Jag var då hemma för att ta det lugnt men det var ju lättare sagt än gjort. Började få lite smått panik och började tänka på att den här ungen ska ju faktiskt på nåt vänster komma ut ur mig!

Michaels beräknade födelsedag var 7 september. Veckan innan blev jag otroligt trött på att vara gravid. Jag kunde inte sova, sprang på toa flera gånger per natt och kände mig tjock, fet och stor som en elefant. Jag hade vid detta laget gått upp 25 kg. Jag började och söka på nätet om vad som kunde sätta igång - stark mat, sex, fisk lever olja, hallon te. Jag provade hallon te på onsdag eftermiddagen 5 september och när jag senare den kvällen satt och pratade med mamma på Skype stack det till i sidan.....

No comments:

Post a Comment